Thursday, September 4, 2008

Submisi untuk CHAPs Journal No.1

Sekarang aku tengah merangka pelan untuk CHAPs menerbitkan online magazine bagi menyediakan platform bagi mereka yang betul-betul berminat dalam bidang photography ni (ramai ada kamera power, tapi ramai yang cakap power), jadi dalam online magazine ni aku akan cuba dapatkan beberapa contributors yang betul-betul profesional untuk menilai dan meng"edit"(selection) untuk aku muatkan dalam CHAPs Journal No.01 ni, mungkin dalam bulan depan atau selewat-lewatnya awal tahun depan, akan terbit la... buat masa ni, CHAPs Journal No.01 akan berformatkan .pdf, free distributions, dan kalau boleh nak buat sebulan sekali.. CHAPs Journal No.01 akan mengandungi (roughly skecth la ni.. tengah bincang dengan Torque d'gebu dan Shamsyarin)
  • Photology- selective picas from our core members/contributors
  • On Assignment-Featured Assignment done by core members/contributors (theme)
  • Featured-Stories/Documentary/Photofolio by core members/contributors (selected by profesionals)
  • Foliography-Selected personality on Photography
Setakat ni, itu je lah aku boleh tulis... banyak nak fikir ni. mana tau CHAPs Journal akan setanding dengan Asian Geography of Singapore or Massa of Malaysia... memetik kata-kata dari Bazuki Mohammad.. " lets show our work, rather than talk our work".. so, kalau setakat kita pot pet kat orang tentang kerja yang tak kita dapat buktikan, baik simpan je cerita tu untuk orang lain..aku harap, CHAPs Journal akan jadi satu platform yang kuat bagi semua. Ok, sekarang ni aku buka submission yang akan dimuatkan dalam CHAPs Journal itu nanti, insyaallah..bersama kita menjayakannya..

ARTICLE SUBMISSION
CHAPs Journal invites writers and photographers to contribute their work for publication in our e-magazine. For initial submissions, please send a low-resolution images to supian1979@gmail.com to be review by our appointed photoeditor/s.

A good way to gauge our editorial needs is to look at recent issues of this e-magazines. The good standards of authorship and photography will be demanded from contributors.Submissions may be made in the following categories:
  • Feature articles and photographic features.
  • Expedition reports.
  • Location features (environment, history, society, culture of particular city, region or country).
  • Story/Photo essay/Project(s)
  • Detailed profiles of Asian historical figures, ethnic groups, cultures or societies. Geographic and historical portraits of Asian locations.
Layout design proposal

3 comments:

Anonymous said...

tahniah!!!
satu usaha yang terbaek!!!
rugi rasanya kalau x dapat join,.
insyaAllah usaha untuk dapatkan sedikit sumbangan

zainiabdullahpjk said...

'bagus tu...aku cuba try tengokk apa aku boleh bagi input dari aku yang tak berapa reti ni,,'

Anonymous said...

best...tp aku masih dlm proses pembelajaran.. ingin benar aku nak join..